Astazi, la sedinta Consiliului General al Municipiului Bucuresti a fost dezbatut Bugetul Capitalei pentru anul 2014. Conform proiectului prezentat de Sorin Oprescu, bugetul va fi directionat catre sanatate si invatamant.
Nu au fost uitate nici subventiile catre RADET si RATB si nici cheltuielile social-culturale, dar nici finalizarea proiectelor de infrastructura
Sorin Oprescu: „Bugetul aprobat pentru 2014 acopera toate zonele de interes pentru o capitala europeana. Are obiective clare: dezvoltarea orasului, functionarea lui, dar in acelasi timp protectia cetatenilor, nu doar prin subventiile acordate la energia termica si pentru transportul in comun, ci si prin sustinerea celor 19 spitale aflate in administrarea Primariei Capitalei, a caselor de batrani si a creselor de copii. Sigur ca investitiile reprezinta o componenta importanta a previziunilor bugetare pentru acest an, de aceea sunt alocate sume consistente pentru cele doua spitale aflate in constructie, Foisor si Gomoiu, pentru finalizarea podului Mihai Bravu, pentru infrastructura sportiva atat de necesara unei capitale, ma refer la sala polivalenta, academia de tenis si patinoar, pentru reabilitarea strazilor si bulevardelor aflate in intretinere. Pentru ca tinta noastra este sa avem grija ca bucurestenii sa duca o viata cat mai civilizata.”
Lucrarile la modernizarea si echiparea Spitalului Clinic De Copii „Doctor Victor Gomoiu” presupun constructia unui nou spital iar costurile pentru realizarea acestuia vor fi finantate integral de Primaria Capitalei. Noul spital va avea sase etaje, o capacitate de 278 de paturi, iar numarul salilor de operatie va creste de la 2 existente, deservind o singura specialitate (ORL) la 10, dupa cum urmeaza: 2 Sali operatii ORL, 2 Sali operatii Chirugie, 2 Sali operatie Ortopedie si 4 Sali operatii Cardiologie.
De asemenea, noua unitate medicala va avea o parcare cu o capacitate de 119 locuri, dintre care 5 pentru ambulante.
In anul 2013 s-au executat lucrari de structura (etajul 6, inclusiv), iar in 2014 se vor continua lucrarile de structura, finisajele, instalatiile si furnizarea de echipamente medicale.Anului 2015 ii sunt rezervate lucrari de retele exterioare, drumuri in incinta, parcarile, furnizarea de echipamente medicale si testare si darea in folosinta.
In vederea aducerii la standarde europene a Spitalului Clinic de Ortopedie-Traumatologie si TBC Osteoarticular „Foisor” prin reabilitare, modernizare si dotare cu aparatura si echipamente performante se va restructura incinta, in mai multe etape succesive, urmarind, in acelasi timp, pastrarea cladirii cu valoare arhitecturala (Corp A) la care se vor realiza lucrari de consolidare, restaurare si refunctionalizare si desfiintarea celorlalte cladiri din incinta care nu au valoare istorica sau ambientala si care, datorita sistemului structural si degradarilor inregistrate, nu pot fi refunctionalizate in conditii de eficienta. Pe terenul din incinta care va deveni liber in urma lucrarilor de desfiintare vor fi integrate corpuri noi de cladire cu o distributie functionala adecvata activitatilor spitalicesti si care vor fi in legatura cu corpul de cladire mentinut.
Obiectele investitiei sunt: construirea Corpului B1 (S+P+4E) spre Strada Pop de Basesti; construirea Corpului D (S+P+4E+5-6E retras), a Corpului C (S2partial +S+P+2E) si a Corpului B2 (S+P) spre B-dul Ferdinand si spre Strada Incu Capitanul si consolidarea, restaurarea si modernizarea Corpului A (S+P+1E+M), construit in 1892, care are valoare arhitecturala si ambientala fara a fi declarant monument istoric. Corpul A, singura cladire existenta care se va mentine, este cea mai veche constructie situata pe amplasament, fiind realizata in 1892 in stil brancovenesc pentru a adaposti Policlinica „Regina Elisabeta” destinata combaterii TBC-ului osteoarticular devenind ulterior spital de TBC osteoarticular. De la construire si pana in prezent a functionat ca unitate sanitara. Corpul A se va constitui drept un pilon de continuitate intre arhitectura traditionala si cea moderna cat si drept un filon al traditiei actului medical in domeniul ortopediei. Construirea Corpului A1 (S1+S2+S3), dezvoltat sub curtea adiacenta Strazii Traian , va adaposti parcajul subteran pentru 74 autoturisme. Nivelul inferior va fi prevazut cu toate dotarile necesare pentru a putea fi utilizat ca Adapostul de protectie civila. Este prevazuta si construirea unei cabine poarta (P), drumuri si alei in incinta, spatii verzi, imprejmuire si porti, dar si refacerea bransamentelor si a retelelor in incinta.
Prin realizarea ivestitiei propuse se vor realiza conditiile unui act medical la standarde europene in conditiile asigurarii unui confort maxim al pacientilor.
La Pasajul rutier suprateran Mihai Bravu, pe 5 februarie au fost reluate lucrarile in forta, dupa ce au fost incetinite pe perioada caderilor de zapada, cand s-a asigurat mentenanta santierului si au fost luate masurile pentru siguranta circulatiei. 118 oameni lucreaza zilnic la definitivarea primului pod din directia Piata Sudului-Mihai Bravu-Dristor. Ultimele segmente de arc ale podului metalic au fost montate in noptile de marti spre miercuri si miercuri spre joi. In paralel, muncitorii executa lucrarile necesare pentru ridicarea celui de-al doilea pod. Termenul de finalizare pentru primul pod al pasajului este aprilie-mai 2014, iar pentru al doilea pod al pasajului, aprilie 2015 (Constructor: Astaldi S.P.A. – ASTALROM S.A.
Valoare Contract: 126.877.289,43 lei fara TVA). (vezi pasaj mihai bravu)
Pasajul suprateran Mihai Bravu – Splaiul Unirii este compus din doua poduri supraterane paralele. Primul pod este realizat in proportie de 75 %. Pasajul Mihai Bravu rezolva subtraversarea a doua puncte esentiale: Splaiul Unirii si Dambovita pe de-o parte, iar pe de cealalta parte, intersectia Mihai Bravu cu Calea Vacaresti, realizand continuitatea traficului, in corelare cu viitorul pasaj subteran de la Piata Sudului.
Obiectivul general al proiectului este acela de a continua programul de optimizare a traficului cu posibilitatea realizării unui pasaj rutier suprateran prin care să se realizeze o legătură rutieră mai rapidă între Şoseaua Mihai Bravu şi Splaiul Unirii. Scopul proiectului îl reprezintă descongestionarea traficului din zona intersecţiei Şoseaua Mihai Bravu – Splaiul Unirii – Calea Văcăreşti. Proiectul presupune realizarea a doua poduri supraterane paralele pe direcţia Inelului Principal de Circulaţie (Soseaua Mihai Bravu, Calea Văcăreşti), de cate 2 benzi de circulaţie pentru fiecare sens. Primul pod (Calea Vacaresti-Mihai Bravu) are o lungime de 675,40 m , iar cel de-al doilea pod 687,70 m ( Mihai Bravu-Calea Vacaresti). Latimea celor doua poduri este de 7,80 m. Cele doua pasaje rutiere vor supratraversa Splaiul Unirii/Raul Dambovita, precum si intersectia Prelungirea Soselei Mihai Bravu cu Calea Vacarestilor:
De asemenea, prin acest proiect se vor reconfigura intersecţiile tronsonului Inelului Principal de circulatie cu Splaiul Unirii, precum si cu Calea Vacarestilor, cu asigurarea realizarii relaţiilor de stânga dintre cele două artere de circulaţie în condiţii de siguranţă si confort.
Pentru a raspunde unei necesitati stringente de amenajari sportive publice, Municipiul Bucuresti isi propune refacerea si modernizarea actualului patioanar Mihail Flamaropol si realizarea unui patinoar modern pentru sporturi pe gheata, dotat si echipat la standarde inalte de calitate si integrarea sa, atat in circuitele competitionale internationale, cat si intr-un circuit sportiv public permanent. In scopul integrarii armonioase in parc, se are in vedere amenajarea unui acoperis verde al constructiei si accesul publicului, permitand astfel o priveliste panoramica asupra ansamblului.
Patinoarul va avea o suprafata desfasurata de aprox. 9500 mp, cu o capacitate de 3100 locuri, inclusiv VIP. De asemenea, acoperisul viitorului patinoar va fi pietonal, sub forma de relief artificial orientat spre lacul din imediata vecinatate. Pe teren se va asigura si o zona de parcare in aer liber pentru aprox. 82 autoturisme. Valoarea estimata a investitiei este de 108.574 mii lei exclusiv TVA, durata de executie fiind de 24 de luni.
In ceea ce priveste Sala Multifunctionala Complex Sportiv „Lia Manoliu”, propunerea de investitie consta in construirea unei arene multifunctionale la nivelul standardelor internationale contemporane, pe un teren aflat in proprietatea Municipiului Bucuresti, avand suprafata de 4,5 ha din cadrul Complexului Sportiv Lia Manoliu. (vezi foto: sala multifunctionala)
Interesul principal in realizarea acestui proiect consta in organizarea de Campionate Internationale, europene si mondiale, pentru diferite discipline sportive precum gimnastica, handbal, baschet, volei, tenis, fotbal de sala, badminton, tenis de masa, dresura de cai, echitatie, sport BMX, supercross, tir, atletism, escalada, dans sportiv, scrima, lupte, judo si diverse sporturi de lupta, haltere, sarituri la trambulina, etc., sporirea numarului de spectacole si concerte oferite de celebritati de mare anvergura, imbunatatirea conditiilor in domeniul ospitalitatii corporatiste si a sponsorizarilor. Sala multifunctionala va avea o capacitate de maxim 12 000 locuri, iar valoarea estimata a investitiei este de 297.003 mii lei exclusiv TVA, durata de executie fiind de 24 de luni.
Un alt proiect necesar unei capitale europene este Academia de tenis – complex sportiv „Lia Manoliu”. Pentru a raspunde unei necesitati de amenjari sportive publice, Municipiul Bucuresti isi doreste dezvoltarea unui complex de terenuri de tenis si integrarea sa intr-un circuit sportiv public permanent. Terenul vizat este in Complexul Sportiv Lia Manoliu, in imediata vecinatate a Arenei Nationale pe fosta platforma de prefabricate si organizare de santier a stadionului, santier ce si-a incheiat activitatea. Va avea 6 terenuri de tenis dotate cu gradene pentru 1300 spectatori, vestiare cu grupuri sanitare, punct de alimentaţie publica, cabinet medical si grupuri sanitare. Valoarea totala a investitiei este de 6.209 mii lei exclusiv TVA, durata de executie fiind de 6 de luni. (vezi foto: academia tenis)
Un alt proiect al Primariei Generale este Pasajul Piata Presei Libere. Pasajul porneste din Soseaua Bucuresti-Ploiesti cu 2 benzi de circulatie si se bifurca intr-un pasaj cu 2 benzi de circulatie spre Soseaua Kiseleff si ramura cu o banda de circulatie largita spre Bd Marasti. Lungimea aproximativa a pasajului este de 700 de metri (cu tot cu rampe) si va fi realizat in asa fel incat traficul din zona sa nu fie interrupt pe perioada desfasurarii lucrarilor. Vor fi realizate lucrari de deviere si protejare a retelelor de utilitati din zona. Pasajul este necesar pentru fluidizarea circulatia pe cele doua directii predominante, cu reducerea timpilor de asteptare, cu efecte propagate in intreaga zona centrala, pentru imbunatatirea factorilor de mediu, reducand noxele, dar si la reducerea ratei accidentelor si costurilor de exploatare.
Au fost finalizate, deja, serviciile de proiectare si s-au obtinut avizele necesare. A fost aprobat PUZ-ul de catre CGMB si s-au facut modificarile proiectului tehnic pentru a oermite galeriilor de metrou care vor asigura legatura cu Orasul Otopeni sa subtraverseze pasajul rutier.
Nu in ultimul rand, este necesara realizarea celei de-a doua etape a Bulevardului Buzesti-Berzei – Uranus – Vasile Parvan – intersectia Calea Rahovei cu b-dul Tudor Vladimirescu. Aceasta etapa va include un tunel subteran, sub Dealul Parlamentului, intre cladirea Parlamentului si viitoarea catedrala a Mantuirii Neamului; tunelul va incepe din str. Izvor cu iesire pe str. Uranus, imediat dupa subtraversarea b-dului 13 Septembrie si va facilita circulatia catre zona de sud, sud-vest. Planul Urbanistic Zonal se afla procedura de avizare.
G.C.